Itt van a 2009/3-as szabálykönyv remélem mindenki figyelmessen végigolvassa és betartja a szabályokat!
A liga a 2009/3-as RFT09 A-liga modot használja.
Az időmérő Vasárnaponként 19:20 kor kezdődik.
A futamok elött minden héten tesztet tartunk amin mindenkinek kötelező megjeleni ez az időpontott nem tudni. Természetesen, ha valakinek személyi okok miatt nem tudna jönni jelezze és időben szóljon az adminoknál. Aki nem szól és nem jön a tesztre azt az időmérőn 1 s büntetni fogjuk!
A szavazásnak új menete lesz. Ezentúl a liga hivatalos szavazásai, a szavazást kihirdető bírónál fognak történni msn-en. Erre azért van szükség, mert így biztosan senkit nem befolyásol majd az, hogy előtte ki, és mire szavazott. Mindig egyszerű többséggel döntünk (50%+1 szavazat), ha mégsem akkor az fel lesz tüntetve a szavazás kiírásánál.
A bírók kötelesek ezt titokban tartani. Ha egy bíró meghamisítja az eredményt, azonnal visszavonjuk státuszát, és ezek után a szavazásokon sem vehet részt.
A szavazó köteles a lehető legegyszerűbben szavazni. A bírónak esélye se legyen félreérteni. Ha mégis ez a helyzet áll fenn, a bírót nem büntetjük. Ha valaki nem szavaz, az tartózkodásnak minősül, és nem vesszük számításba. A szavazás állásáról a bírót kérdezni TILOS. A végeredmény kihirdetését sürgetni szintén TILOS, ki lesz hirdetve amint lezárul.
A szavazás végeredményének kihirdetése a főoldalon történik legkésőbb 24 órával a szavazás lezárásának időpontja után. Ha legalább 8-an szólnak az A-liga chatbe, hogy szeretnék látni a szavazás részleteit ( ki, mire szavazott), akkor a bíró ki fogja rakni ezt is.
A szavazást végeredménye mindenki számára kötelező. Ezentúl minden fontosabb kérdés meg lesz szavazva, így ellenvetést nem fogadunk el. Aki ennek ellenére is zaklatja a bírókat, az súlyosan meg lesz büntetve.
01. Bírók:
SZL
Klacsa, Ferike
A bíróknak nem kötelességük a meghozott döntéseket megmagyarázni, kommentálni. Természetesen azon a rövid értékelések kívül, ami leírja az esetet, és hogy melyik szabályt nem tartották be a versenyzők.
A bírókat idén ti választottátok meg. A bírók döntéseit ezért minden esetben el kell fogadni. Aki a bírókat és/vagy döntéseit akármilyen enyhe szavakkal is nyilvánosan sértegeti büntetésben részesül. A büntetés mértéke a sértegetés mértékétől függ.
Kétes esetekben legalább 3 bíró együtt foglal állást és a többség szavazata fog érvényesülni.
Egyértelmű esetekben (pl. fehér vonal átlépés) egyedül is kiszabhatnak büntetéseket.
A bajnoki versenyek alattTILOS az F1rft chat használata! Csak a szabadedzéseken ill. a warm-up-on megengedett a chat-elés.
Büntetés mértéke: Ha nem égetően fontos mondanivalót közöl az illető, akkor +1 tizedmásodperc mondatonként. Ha valaki kérdez valamit, a 4 bíró közül válaszol valaki. Ha nem vagy bíró ne válaszolj, mert a szabály akkor is érvényes.
Minden ligatagnak kötelező kilépnie minden internet használó alkalmazásból (MSN, Vírusölők…), amennyiben ezt nem teszi meg 30mp büntetést kap a verseny végén.
03.Versenykörülmények, segítségek:
Versenytáv: 70%
Gumikopás: normál
Üzemanyag fogyasztás: normál
Sérülés mértéke: 35%
Mechanikai meghibásodás: Nincs
Időmérő edzés: Első etapban üres tankkal akármennyi kört lehet megtenni ami 20 perces lesz. Második etapban az első 10 vehet részt versenybeállításokkal és 10 percből áll.
Verseny: Felvezető kör után, 70%-os versenytáv minimum 1 kötelező kiállással
A./ TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat. A futamon maximum 3 vágás engedélyezett, a negyedik vágástól vágásonként 10mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba) miatt hagyja el a pályát akkor az természetesen nem számít vágásnak, amennyiben a versenyző a legrövidebb (és nem a legkedvezőbb!) utat választja a pályára való visszatérésre. Amennyiben ezt nem tartja be, ugyanúgy vágásnak minősül a hibája. Ha a pályára visszatéréssel előnyt szerez (adott esetben az is előnyt jelent, hogy a hibája ellenére nem kerül időhátrányba), akkor 15 mp büntetést kap. Ilyen esetekben a 3 bíró együtt dönt.
B./Az időmérő edzésen egy vágás sem engedélyezett
Amennyiben a versenyző kisodródik, elméri a féktávot és láthatóan inkább hátránya lett a manőverből, mint előnye (szektoridőkből kiderül), úgy megtarthatja a körét.( Büntetés: 5 hellyel való hátrébbsorolás)
C./ TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejű jogtalan előnyszerzés! Büntetés: a baleset mértékétől függően lehet időbüntetés (5-30mp), súlyosabb esetben eltiltás.
D./ TILOS a cikázás: Egyenesben az ideális ív kettőnél többszöri megváltoztatása! Aki ezt megszegi és ezzel másokat feltart, az a verseny után annyi pozíciót veszít, ahányszor megszegte! Ha ezzel a manőverrel balesetet akár a következő versenyről való eltiltást is kaphat!
E./ TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért eltiltást kap a vétkes.
F./ TILOS a boxutca meghosszabbítását jelző fehér vagy sárga vonalat érinteni!
Ha ezt a szabálytalanságot időmérő edzésen követi el, akkor 3 rajthely visszasorolást kap a rajtrácson.
Ha versenyen követi el, akkor 15 mp büntetést kap. Mostantól szigorúan be lesz tartva, mindenki figyeljen oda!
G./ TILOS diszkvalifikált versenyzőnek a pályán tartózkodni!Amikor a program kiszabja a büntetést a versenyző köteles azonnal a boxba hajtani és feladni a versenyt. Ha ezt mégsem teszi meg akkor a következő versenyről eltiltjuk!
H./ TILOS a boxban átlépni a megengedett sebességet (limiter használata kötelező)!
Ha valaki ezt az időmérőn teszi, akkor 3 hellyel hátrébb rajtol az adott futamon. A versenyen a program magától bünteti a vétkeseket!
I./ TILOS a boxutcát a piros lámpa elalvása előtt elhagyni! A játék kizárással büntet,ha mégsem akkor mi megtesszük.
Az előzés kulcsfontosságú! Néhány alapvető tudnivaló:
Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést! Ha ezzel valaki balesetet okoz akkor 20mp időbüntetést kap!!! Ha nem okoz balesetet, de csak a védekező pilóta „ha én most bekanyarodok tuti nekem jön, inkább mennyen” felfogásának köszönhetően nem, akkor is büntetést kap.
A./ Nagyobb rajtbaleset okozásáért először figyelmeztetés, másodikra már kizárás jár az adott versenyről! SOHASEM AZ ELSŐ KANYARBAN DŐL EL A VERSENY VÉGEREDMÉNYE!!!! Ha több versenyen is előfordul ez a szabályszegés, akkor futameltiltásra számíthat a vétkes. Ezek tükrében nem érdemes nagy káoszt csinálni egy meggondolatlan manőverrel!
B./ A védekező versenyzőnek is nagy a felelőssége! Nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben! Aki ezt mégis megteszi és ezzel balesetet okoz, 20 mp időbüntetést kap. Aki ezzel a manőverével másokat feltart, de nem okoz balesetet, 5 mp büntetést kap! Természetesen szabályos eszközökkel fel lehet tartani a mögötted lévő gyorsabb versenyzőt.
C./ A védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven, a támadónak ehhez kell alkalmazkodnia. Ez akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen
a védekező mellé ért! Lökdösődéskor a vétkes versenyző 3 mp büntetést kap, annyiszor ahányszor meglökte a másikat.
Ha a támadó kilöki a védekező versenyzőt, úgy kötelessége megvárnia és maga elé engednie. Az esetet követő 3 kanyaron belül nem kezdhet újra előzésbe! Megszegésért 30 mp büntetés jár.
A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!!! Aki elrontja a leköröző pilóta versenyét, azt kizárjuk az adott futamról és a következő versenyen nem indulhat az időmérőn.
Ha valami olyan szabálytalanság történt, ami nem lett említve, úgy a bírók többségi szavazással döntenek a büntetésről. A vétkes minden esetben védekezhet, nincs kizárva a vizsgálat folyamata alól.
Az Időmérő edzés 2 etapból fog állni. Az első etap: Mindenki „üres” (nem versenyre megtankolt) autóval mehet ki a pályára. Az első etapban a futott körök száma nem lesz korlátozva, mindenki annyit megy, amennyit akar. Aki benne van az első etap után az első 10-ben, csakis az vehet részt az időmérő második etapjában.
2. etap: Itt már az első 10, aki bejutott, versenyre megtankolt autókkal kell kimenniük. Mivel ez a rész nagyon bizonytalan, ez úgy lesz lebonyolítva hogy mindenki 1 mért kört mehet itt. Az elhasznált benzint (2 környit, 9-10 litert) vissza lehet tankolni a versenyre! Erre az etap lebonyolítására 10 perc áll rendelkezésünkre. Gyors kör befejezése után azonnal ESC- et kell nyomni!
VERSENY: Felvezető kör + 70% lesz a versenytáv! 1 szer mindenkinek be kell jönnie a boxba!
1.hely: 10 pont
2.hely: 8 pont
3.hely: 6 pont
4.hely: 5 pont
5.hely. 4 pont
6.hely: 3 pont
7.hely: 2 pont
8.hely: 1 pont
15. Óvás benyújtása A versenyzőknek lehetőségük van óvás benyújtására!
Bárki bármilyen szabálytalanságot megóvhat!
A verseny vasárnap 22.00-ig befejeződik. Óvás benyújtására kedd 20:00-ig van lehetőség! A kétes esetek természetesen óvások nélkül is ki lesznek vizsgálva minden esetben;Óvást benyújtani a bíróknál lehet msn-en akik feltüntetik az oldalon. Az óvásról a másik fél is kap tájékoztatást, hogy legyen ideje védekezni!
16. Nyilatkozatok: Terjedelem: nem 1-2 sor, akármennyire is rossz a hangulatod verseny után, ne csak 1-2 sort írj a nyilatkozatodba, ha nincs kedved rögtön verseny után megírni akkor másnap írd meg, de rendesen! Moderáld magad minden esetben. Ha durva hangvételű nyilatkozatot írsz, a következő időmérőn nem indulhatsz. Hibáztatni lehet valakit, de normális hangnemben. Leadási határidő: Kedd - 23:59!!!
Késés: +0,3mp / elkésett idő napokban
Ha nem készül el következő versenyig akkor nem indulhat az érintett!
Versenybalesetek voltak is, lesznek is, próbáljuk meg kultúráltan kifejteni véleményünket, még akkor is ha a másik szabálytalan volt, amennyiben ilyen eset történik nyújts be óvást az egyik bírónál! Ha valakinél nagyon elszakad a cérna +0,5 mp büntetés sem fogja felvidítani a következő időmérőn! J
Aki nem teljesíti a versenytáv 90%-át nem fog pontot kapni a verseny végén.
19. A szabályok szigorúan be lesznek tartva, aki nem ismeri őket és megsértődik vagy akármi, az az ő baja lesz, mi leírtuk, hogy mit szabad és mit nem! Amennyiben valaki nagyon elereszti magát vagy szidja a bírókat eltiltást kap!
Az egyes pontoknál fel van tüntetve a büntetés mértéke, de amennyiben a bírók úgy érzik, hogy a büntetés súlya alacsony, úgy figyelmeztetéseket adhatnak a versenyzőknek!
3 figyelmeztetés után futamról való eltiltás jár a versenyzőknek.
Mivel emberek vagyunk és az emberek hibáznak ezért mindenki kap 1 db Jokert egy teljes szezonra. Ezt felhasználhatja a következő szabálysértésekre, és így megússza a büntetést:
A Jokert csak abban az esetben lehet felhasználni, ha nem lett súlyos következménye a szabálysértésnek. Pl:
- Nyilatkozatírás elmulasztása vagy késés
- Apróbb vezetéstechnikai szabálytalanságok
- Fehér vonal átlépés
- Trágár beszéd
- Körlimit túllépése időmérőn
- Olyan szituációk amelyekben a bírók megengedik a Joker használatát (tőlük kell megkérdezni)
22.Munkát bárki vállalhat az adminoknál! A rá szabott feladatot mindenki köteles a leggyorsabban és legjobb tudása szerint végrehajtani:
Video: ???
Futam utáni képek szöveggel: ???
Ponttáblázat frissítés: ???
Főmenü információinak frissítése: Adminok
Időmérő és verseny cikkek megírása: ???
Súlyosabb csúszásokért figyelmeztetés adható!
A véleményeket, ellenvetéseket várjuk a chatbe, a fórumba, vagy a bíróknál msn-en.