Témaindító hozzászólás
|
2009.01.19. 00:45 - |
Sziasztok!
Az esetet ismeritek, utcsó kör, célegyenes... Gondoltam azért beírok ide, kicsit sok hogy 3 futamból kettőn kitesznek az élről. Még én is elveszthetem ilyenkor a hideg véremet, elég idegesítő. Azért nem írok le semmit, mert a bírák már a döntést is meghozták, mit írogassam itt le az esetet.
Csak annyit, hogy a fűhöz közünk nem volt!!!!!!!!!!!!!!!!!, egy rakat hely volt még a pálya bal oldalán. Őkelmének persze semmi hely se elég, még kilettem osztva miért nem húzódtam ki egészen jobbra, hogy neki legyen bőven helye elmenni mellettem, mert az a logikus.(de frankón így mondta, az ész megáll... :D) Legközelebb ha előznek, akkor az ellenkező irányba húzódok, és még a fűre is kimegyek nehogy megakadályozzam a sima előzést. Vagy vezessünk be új szabályt! Ha valaki előzni akar egyenesben, kihúz, majd fékez, hogy tényleg minden gond nélkül eltudjon menni.:D
Nah bye, Grat Petee! ;)
Legközelebb én is változtatok a stílusomon, eddig nem voltam durva és szabálytalan se. Ha beér mellém, vagy elém, egyszerűen fogom és kilököm. És azt mondom, hogy sajnos elromlott a pedál, nem tudtam megállni, jajj de szomorú... |
Felmentem pár fórumra, és mint kiderült, ez nem szabály, hanem egy elfogadott viselkedési forma. Ha karambol van belőle, mindig a hátsó a felelős, mert neki azt kell figyelnie, hogy az első auto hogy mozog.
"Az elöl haladó autó választhat magának ívet.
Amit nem tehet meg, hogy ezt többször modosítja, tehát cikázni nem szabad."
"Egyébként szerintem is egyértelműen a hátul haladó a hibás, főleg ha az elöl levő nem hirtelen mozdulattal húzódott balra. A pályán senki nem egy fix bója, tehát az ilyen mozdulatokra számítani kell, és reagálni kell rájuk."
És itt egy pár ilyen video, ahol lehet látni, hogy élőben is így működik a terelés.
http://www.youtube.com/watch?v=0FdBEIbD0oA&feature=related -itt Kimi egészen, még a kanyarban is a pálya széléhez szorítja Schumit. Schumi nem vág ki balra, mert nem tud.
http://www.youtube.com/watch?v=YOW-jngVoT4&feature=related -itt Schumi kitereli a kerékvetőre Montoyát. Ha Montoya nem menne ki, pont úgy találkoznának mint mi Norbival.(a kerékvető is a pálya része)
http://www.youtube.com/watch?v=KZve0derG9k&feature=related -itt egy csomó példa
http://www.youtube.com/watch?v=ZYq3O0139j8&feature=related - itt is
Ezekből kiderül, hogy kultúrált körökben ez a helyes viselkedés... Amúgy Norbi pont ugyan ezt csinálta velem tavaly Imolában a rajt után, méghozzá többször is. Csak annyi különbséggel, hogy ő egészen letolt a fűre, kb. ugyan annyira voltam mellette mint most ő mellettem, és hirtelen csinálta, nem finoman. Utána még neki állt följebb, hogy miért nem fékeztem. Nah, az szándékos leszorítás volt. Itt köze nem volt ahhoz. Én autoztam egy szabadon választott íven, finoman húzódtam befelé, nem vaddisznó módjára. Szóval ezek után Norbi nekem ne papoljon leszorítósdiról. |
Sziasztok!
Az esetet ismeritek, utcsó kör, célegyenes... Gondoltam azért beírok ide, kicsit sok hogy 3 futamból kettőn kitesznek az élről. Még én is elveszthetem ilyenkor a hideg véremet, elég idegesítő. Azért nem írok le semmit, mert a bírák már a döntést is meghozták, mit írogassam itt le az esetet.
Csak annyit, hogy a fűhöz közünk nem volt!!!!!!!!!!!!!!!!!, egy rakat hely volt még a pálya bal oldalán. Őkelmének persze semmi hely se elég, még kilettem osztva miért nem húzódtam ki egészen jobbra, hogy neki legyen bőven helye elmenni mellettem, mert az a logikus.(de frankón így mondta, az ész megáll... :D) Legközelebb ha előznek, akkor az ellenkező irányba húzódok, és még a fűre is kimegyek nehogy megakadályozzam a sima előzést. Vagy vezessünk be új szabályt! Ha valaki előzni akar egyenesben, kihúz, majd fékez, hogy tényleg minden gond nélkül eltudjon menni.:D
Nah bye, Grat Petee! ;)
Legközelebb én is változtatok a stílusomon, eddig nem voltam durva és szabálytalan se. Ha beér mellém, vagy elém, egyszerűen fogom és kilököm. És azt mondom, hogy sajnos elromlott a pedál, nem tudtam megállni, jajj de szomorú... |
[2-1]
|