Témaindító hozzászólás
|
2011.03.06. 21:23 - |
------------------------------------------------ |
Hát ebben a szezonban, ez volt az első versenyem. Most sikerült bekapcsolódnom a ligába. Az időmérőről pár szót mondanék. A 3 körhöz nem vagyok hozzászokva, tehát 1 kivezető, egy gyors, és egy levezető, de ez lehet még egy gyors. De én nekem ez még fura. Szóval a kivezetőn nagyon lassan mentem hogy nyugodtan tudja egy szép kört menni. A körben nem is volt hiba a célegyenes előtti sikánis, amikor nagy gázfröccsöt adam, és a kocsi puff megpördült. Nem is fejeztem be a kört, de nem lettem az utolsó.
A verseny az klasszul telt, a 20. körig, amikor a visszafordítóba nagy gázt adtam, és a kocsi orral a falnak, és a szárny valamint a kerék, elhagyott. De mindent összevetve, jó volt bemelegítésnek ez az első futam. Törökországban jobb elsz remélem. |
IM:3.helyről várhattam a rajtot nem túl jó idővel.
Race:Jó rajt és a 2. lettem Davids-ot megelőzve hibája miatt.Sanyi nagyon elment és Dav. is utól ért pont akkor mikor boxba kellett mennem.Nem tudtam megtartani a 2. helyemet.Rettentően csúszott körről-körre és nagyon szenvedtem.Pár kis hiba ellenére sima 3.hely.Nem volt benne több jól mentek a többiek.Jó felkészülést Istanbul-ra.
Sziasztok. |
Monaco:
Hát megint nem vittem túlzásba a tesztelést a futamra és amikor körözgetni kezdtem a pályán akkor ismét előjöttek az első kerekek túlmelegedésével kapcsolatos problémák.
A fentiek miatt a kevéske tesztköreimet ennek a hibának a kiküszöbölésére kellett fordítanom ami hálistennek sikerült is.
Időmérő:
Nagyon gyenge kört futottam, mert sokkal több volt az autóban, de még ez is elég volt a 2. hely megszerzéséhez.
Verseny:
Tudtam, hogy nagyon fontos a jó rajt, ezért nagyon koncentráltam, hogy lerajtolhassam Devidset, ami sikerült is és azonnal az élre álltam. Innentől kezdve folyamatosan szakadtak le az ellenfelek és magányosan körözgettem a futam végéig. Gyakorlatilag nem volt semmi fennakadás, csak a lekörözendő versenyzők és a pályán elhagyott alkatrészek okoztak 1-2 kellemetlen pillanatot.
A végén elég nagy fölénnyel sikerült megnyernem 3-ból a 2. futamomat és már megint sikerült túltankolni verdát, így akár még gyorsabb is lehettem volna.
Gratula a dobogósoknak és a célbeérőknek, mert Monaco sosem egyszerű futam. Remélem az első gumik túlmelegedésére talált megoldás az aero pályákon is működni fog – ha viszont nem akkor lehet, hogy ismét jön majd a Kimi henger. |
A verseny előtti napokban sajnos nem tudtam gyakorolni, ez pedig ezen a pályán különösen fontos.
Nem volt jó beállításom, a hosszabb etapokat, (a gumi melegedést, az üzemanyag fogyasztást) nem tudtam letesztelni a futam előtti időkben, napokban.
A versenyen aztán kiderült, hogy a fogyasztás nem annyi ezen a 2010-es pályán, mint amennyit számolt a game. 18 körös etapokra tankoltam, amiből jó, ha 14 karika kijött. Nem baj, az unalmas körözés alatt legalább volt egy kis agytorna is, mivel újra kellett kalkulálni a hátra lévő etapok tervezett üzemanyag-beállítását. (Osztás, szorzás, közben Loews-kanyar)
A hátsó gumik most is néhány kör után túlmelegedtek és sokat veszítettek a tapadásukból. A kritikus szakaszok a 8-10. kör után jöttek, amikor már 130°C felé hevültek a hátsó papucsok, üzemanyag-mennyiség viszont volt még bőven, hogy farsúlyosan túlkormányzott legyen az autó minden élesebb kanyar bejáratánál. Nagyon óvatosan kellett közelíteni, mivel csúszott, mintha a jégen lenne. Így a körök is rendesen lassabbá váltak. (Az etapok vége felé visszább hűltek a gumik, mivel könnyebb lett az autó.)
Csak annyi volt a lényeg, hogy beérjek a célba sérülések nélkül. Ez sikerült is, cserébe megkaptam a 4. helyet, aminek örülhetek, mivel elég lassú voltam most.
Gratulálok Sanyinak az újabb győzelméhez, ill. a dobogósoknak – köztük csapattársamnak, Devidsnek is!
*** Fly McLaren! ***
|
Időmérő: Majdnem utolsónak mentem ki a boxból és így láttam hogy mennyire lesz szükségem a pole-hoz sanyihoz képpest.. :)) Láttam hogy 14:9 et ment és minden beleadtam és végül 14:7 tel megszereztem a pole-t.. :D
Verseny... A rajt nem úgy sikerült ahogy elterveztem.. :S Sanyi és kimi is elment mellettem így a 3. helyre estem vissza.. Elkezdtem üldözni kimit és láttam hogy gyórsabb vagyok nála így nagyon kockáztattam aminek megis lett a hátránya ugyanis a 2. körben nekivágtam afalnak a mclarent.. :S Ezt követően kijöttem a boxba és elkezdtem nagyon nyomnii neki hogy utolérjem kimit és meglegyen a 2. hely.. Ez úgy ahogy ment is mert az első körökben átveettem sanyitól a leggyórsabb kört 1:15.2-vel és nagyon nyomtam nekii.. Majd jött a 2. kiállás ahol 20 körre tankoltam meg a kocsiit és nagyon jóól bírták a gumit... Itt egyre közeledtem már kimihez és gondoltam hogy ha tudom tartani ezt a tempómat és nem hibázok akkor meglehet.. Ez szerencsére sikerült is mert már nem hibáztam és egész jóó tempót tudtam menni... Miután átvettem a 2. helyet nem történt semmi érdekes.. Egyszer megpörögtem de szerencsére még kimi előtt meg tudtam fordulni... Utánna már csak mentem körbe körbe, akkor már nem kockáztattam és láttam hogy kezd lemaradni kimi és kedztem megnyugodni hogy máár közel van a 2. hely.. :)) A futam végéig már nem történt semmi érdekes és sikerült végül behoznom a 2. helyen a mekit.. :))
Grat midnenkinek aki célba ért és sanyinak a győzelemért.. Grat team.. :D
|
Időmérő: Kisebb meglepetésemre sikerült megszereznem a 4. helyet, aminek örültem.
Verseny: Hát nem úgy indult ahogy akartam, mivel lekéstem a rajtot így a boxból eredtem a többiek után. Megint csak meglepetten vetem észre hogy versenyen alig fogy a gumi így a két kiállásról átálltam egyre(hozzáteszem a 2. körben szárnytörött lettem.. :D). Utána eszeveszett tempóval értem utol Zsoltit, Schumii-t, Ferikét. Később sikerült Zero elé is bekeverednem. Már csak a 3 nagyágyú volt előttem, de sokszor hibáztam és itt ez megbosszulja magát: nem gyakoroltam a boxkiállást, de versenyen csinálhattam párszor. Végül a 42. körben besokalltam és törés ujra és ESC.
Grat a célbaérőknek! Majd Törökországban ami az egyik kedvenc pályám! |
------------------------------------------------ |
[7-1]
|